تو را من چشم در راهم



 

 شب ز داغ سینه روشن   می کنم کاشانه     را                   تا مگر خشنود سازم خاطر پروانه

 

دگر آن شب است  امشب که ز پی سحر ندارد                 من  و آن    دعاها    که   یک   اثر   ندارد

من و زخم    تیزدستی که زد    آنچنان به تیغم                که سرم    فتاده بر  خاک و   تنم خبر ندارد

همه زهر خورده پیکان خورم و رطب شمارم                چه کنم که نخل حرمان به از این ثمر ندارد

ز لبی   چنان که   بارد شکرش   ز شکرستان               همه   زهر    دارد   اما چه کند شکر ندارد

به    هوای    باغ    مرغان   همه بالها گشاده                به    شکنج   دام مرغی چه کند که پر ندارد

بکش و   بسوز و   بگذر منگرباین که  عاشق                بجز این که مهر    ورزد   گنهی دگر ندارد

می وصل نیست ای دوست بخمار هجر خو کن               که   شراب    ناامیدی    غم    دردسر ندارد

 


سری دارم که سامان نیست او  را                     بدل دردی که  درمان نیست اورا

به راه    انتظارم    هست   چشمی                    که خوابی هم پریشان نیست اورا

به عشق از گریه هم ماندم چه گویم                    بر از کشتی که باران نیست اورا

فرامش کرد   عمرم   روز از  آن                    شبی دارم  که پایان   نیست او را

ترا ملکی است   ای سلطان   دلها                     که  جز دلهای ویران نیست او را


شب سردی است و من افسرد

راه دوری است و پائی خسته

تیرگی هست و چراغی مرده

می کنم تنها از جاده عبور

دور ماندند ز من آدمها

سایه ای از سر دیوار گذشت

غمی افزود مرا بر غمها

غم تاریکی و این ویرانی

بی خبر آمد تا با دل من

قصه ها ساز کند پنهانی

نیست زنگی که به من گوید

اندکی صبر سحر نزدیک است

هر دم این بانگ برآرم از دل

وای این شب چقدر تاریک است

صخره ای کو که بدان آویزم

قطره ای کو که به دریا ریزم

خنده ای کو که به دل انگیزم

مثل این است که شب نمناک است

دیگران را هم غمی هست به دل

غم من لیک غمی غمناک است

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن با مردم بی درد ندانی که چه دردی است

 

اشک رازی است
لبخند رازی است
عشق رازی است، اشک آن شب لبخند عشقم بود.

 قصه نیستم که بگوئی،

 نغمه نیستم که بشنوی،

یا چیزی چنان که ببینی،

 یا چیزی چنان که بدانی

 من درد مشترکم مرا فریاد کن

 درخت با جنگل سخن می گوید،

 علف با صحرا،

 ستاره با کهکشان

 و من با تو سخن می گویم،

 نامت را به من بگو،

 دستت را به من بده،

 حرفت را به من بگو،

 قلبت را به من بده

 من ریشه های تو را دریافته ام،

 با لبانت برای همه لب ها سخن گفته ام

و دست هایت با دستان من آشناست،

 در خلوت روشن با تو گریسته ام،

 برای خاطر زندگان

 و در گورستان تاریک با تو خوانده ام ،

زیباترین سرود ها را،

 زیرا که مردگان این سال عاشق ترین زند گان بوده ان،

د دستت را به من بده،

 دست های تو با من آشناست،

 ای دیریافته با تو سخن می گویم،

 بسان ابر که با توفان،

 بسان علف که با صحرا،

 بسان باران که با دریا،

 بسان پرنده که با بهار،

 بسان درخت که با جنگل سخن می گوید،

 زیرا که من ریشه های ترا دریافته ام ،

زیرا که صدای من با صدای تو آشناست

 


ز داغ هجران چو اشک لرزان افتاده ام بر خاک راهی دیگر ز جانم ای غم چه خواهی


 
 

می نویسم به رنگ شوق

 بر کاغذی از جنس آفتاب

 و می مانمش در پاکت شیدائی

 برای پرمعناترین واژه در قاموس زندگی ام

که تقدیر نوشت برای من

می نویسم که بخواند حس تنهائی ام را

 و پاک کند غبار بی کسی از گونه های خسته قلبم

 همیشه می خواهم گرمای دستانش

 آب کند نگاه یخزده را

از حیطه دستانم

 او آب می دهد گنجشک کوچک شعرم را

 و دانه می ریزد با کلامش

 یک روز اسیر کرد گفته هایم را در دام صدایش

 و من عطر او را می شناسم

 و همیشه می نویسم

شاید بخواند شاید بداند

 


 

 


 

 



 


 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
کیمیانت جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:33 ب.ظ http://kimiyanet.blogsky.com

دوست گرامی : امیدوارم که وبلاگ موفقی بشه.
اگر به کارت اینترنت احتیاج داشتی یک سری هم به ما بزن !

لذت اتصال پرسرعت56K، ارزان، بدون اشغال ، بدون فیلتر و با پشتیبانی 24 ساعته را احساس کنید.

انریکو جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:46 ب.ظ http://sad-eyes.blogsky.com/

سلام..
ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدید..
شعراتون خیلی قشنگ و جالبند..
فقط اگر یه قالب بهتر درست کنید..زیبایی خودشون رو بیشتر نشون میدن..
اگر دوست داشتید می تونم کمکتون کنم..
موفق باشید..

ارتین جمعه 3 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام خدمت نگار

من مسلمانم قبله ام یک گل سرخ شنبه 11 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام
امید که موفق و کامگار بوده باشید

مروت دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام
خوب است ولی بیشتر تلاش کن بهتر می شوی
زندگی همیشه در حال رشد و انکشاف خوشایند است نه زندگی درحال رکود زندگی در حال رکود مردگی بیش نیست
پس سعی کن بهترین را انتخاب کنی و قدر زندگی را قبل از آنکه از پیشت رخت ببندند بدانی. زندگی ودیعه است از جانب پرورگار.
تلاش کن از رفقای که در ویبلاکت نظر می دهد بخواهی که بجای حرفهای عاشقانه حرفهای انسانانه بزند.

مروت از کابل

ویلگرد سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:27 ب.ظ

خدا آن ملتی را سروی داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به آن ملت سروکاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشت

بی قرار یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 03:20 ب.ظ

من شب را دوست دارم
زیرا بهتر می توانم بیادش باشم
و تصویرش را با رنگ از حریر رسم کنم
روی تصویرش با خط طلایی بنویسم که
دوستش دارم برای همیشه و به یادش هستم همیشه
من کاری ندارم که چقدر به یادم باشد و چقدر مرا دوست دارد
همان قدر که من دوست دارم برای هردوی ما کافیست
..............................

بیقرار

پیام سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:01 ب.ظ http://http://www.hasood.blogsky.com

سلام وبلاگ زیبایی دارید خیلی قشنگه موفق باشید ممنون میشم اگه به من هم سر بزنید خدانگهدارتون

کمیل شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:57 ب.ظ

شهریست پرکرشمه و خوبان ز شش جهت
چیزیم نیست ورنه خریدار هر ششم

دنیا نیرزد آنکه پریشان کنی دلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد